Η Ο.Λ.Μ.Ε. απέστειλε αίτημα προς τον Πρωθυπουργό, για συνάντηση
Αθήνα, 23/10/14
A.Π.: 289
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Από την 23/7/13, 2.500 εκπαιδευτικοί 50 ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Παράλληλα καταργήθηκαν 3 σημαντικοί τομείς στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να χάσουν τον εκπαιδευτικό τους προσανατολισμό.
Σήμερα, μετά από 15 μήνες, ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί σε κενές θέσεις, ενώ περισσότεροι από 1.600 εκπαιδευτικοί παραμένουν όμηροι σε διαθεσιμότητα, ορισμένοι και χωρίς μισθό από τις 22 Μαρτίου 2014.
Αρκετοί συνάδελφοί μας απειλούνται άμεσα με απόλυση. Η αγωνία τους παρατείνεται συνεχώς, ενώ θα έπρεπε να έχει πραγματοποιηθεί η τοποθέτησή τους εδώ και επτά (7) μήνες.
Έτσι, μέχρι σήμερα, δεν έχει βρεθεί η λύση του σοβαρού αυτού ζητήματος που έχει εργασιακές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στους μαθητές και τις οικογένειές τους.
Παρά το γεγονός ότι έχουμε επανειλημμένα συναντηθεί με τους αρμόδιους Υπουργούς (Παιδείας και Διοικ. Μεταρρύθμισης) για το θέμα αυτό, το πρόβλημα δυστυχώς παραμένει, χωρίς θετική λύση.
Ζητάμε την πραγματοποίηση συνάντησης μαζί σας, όσο το δυνατόν συντομότερα, προκειμένου να συζητήσουμε το σοβαρότατο αυτό ζήτημα και να δοθούν θετικές λύσεις.
Για να δείτε το αρχείο σε pdf … εδώ
http://pek-de.blogspot.gr/2014/10/23-1-2014.html
ΑπάντησηΔιαγραφήH ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήτου Θέμη Κοτσιφάκη
Πρόεδρου του ΔΣ της ΟΛΜΕ
μέλους της ΕΕ του Ευρ. τμήματος της Education International
Πολλά και ισχυρά κτυπήματα έχει υποστεί η δημόσια εκπαίδευση στη χώρα μας. Η πολιτική των μνημονίων πλήττει βαριά το δημόσιο σχολείο σε όλες τις βαθμίδες. Σε αυτή την κατάσταση είναι «φυσιολογικό» να πλήττονται πρώτα και περισσότερο τα πιο «αδύνατα» τμήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και τέτοια είναι η Επαγγελματική Εκπαίδευση, η ειδική αγωγή, οι υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές κ.λπ.
Με αρνητικό πρόσημο για την επαγγελματική εκπαίδευση ψηφίστηκε ο ν.4186/13. Η αγορά καθορίζει το περιεχόμενο σπουδών μέσω των «κοινωνικών εταίρων» του ΕΟΠΠΕΠ. Προκαλείται, μέσω και της θεσμοθέτησης της τράπεζας θεμάτων αλλά και του συνολικού περιορισμού των ειδικοτήτων που προσφέρονται σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η στροφή στην άτυπη κατάρτιση και τη μαθητεία.
Υπονομεύονται τα επαγγελματικά δικαιώματα με την ένταξή τους στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Πιστωτικών Μονάδων (ECVET), με οποίο θα μπορεί κανείς να κατοχυρώνει επαγγελματικά δικαιώματα που προκύπτουν από πτυχία που χορηγεί το εκπαιδευτικό σύστημα ισότιμα με δικαιώματα που θα προκύπτουν από πιστοποίηση ενός συνόλου μονάδων από μαθήματα, εργασιακής εμπειρίας, μαθητείας, σπουδών σε διάφορους τομείς κατάρτισης κ.λπ.
Βεβαίως, σοβαρότατο πλήγμα για τη δημόσια ΤΕΕ αποτέλεσε η βίαιη κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, με το ν.4172, τον Ιούλιο 2013, που στο σύνολό τους κάλυπταν κατά προσέγγιση το ¼ των μαθητών και μαθητριών της ΤΕΕ. Ο στόχος ήταν να τεθούν σε διαθεσιμότητα οι 2.424 εκπαιδευτικοί των 50 ειδικοτήτων των τομέων υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών και αισθητικής- κομμωτικής, αλλά και όλων των εργαστηριακών εκπαιδευτικών Δ.Ε., για να συμπληρωθούν οι μνημονιακοί στόχοι. Στην πραγματικότητα, μεγάλο πλήγμα δέχθηκε επίσης το μορφωτικό δικαίωμα πάνω από 20.000 μαθητών και ........
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο… εδώ: http://thekotsi.blogspot.gr/2014/10/h.html