ΟΛΜΕ: ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ
ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 – 2013) και κατά 47% μέχρι το 2006. Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι 2,51% του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσει στο 2,15% το 2016.
- 30.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που σημαίνει μείωση 30% από τον Ιούνη του 2010. (15.000 από αυτούς μέσα στο καλοκαίρι του 2013). Από 102.360 το 2010, 72.428 το 2013.
- Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόλις 320 αναπληρωτές προσλήφθηκαν εφέτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 3757 το 2012-13 (91% μείωση) και 5527 το 2011-12 (94 % μείωση).
- Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (βιβλιοθήκες, ενισχυτική, ΠΔΣ, Συμβουλευτικοί σταθμοί, δομές ΣΕΠ κ.λπ). Πάνω από 1200 σχολεία στην ΠΕ και ΔΕ από το 2011 και, προσφάτως, 102 ΕΠΑΣ έκλεισαν.
- Κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και στις επαγγελματικές σχολές (υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής-κομμωτικής) με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να μη βρίσκουν την ειδικότητά τους και να τεθούν σε διαθεσιμότητα - απόλυση 2122 εκπαιδευτικούς και 302 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις.
- Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών έως και 45% για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Εισαγωγικός μισθός 640 ευρώ από 1070 και καταληκτικός 1400 ευρώ από 1600 καθαρά. Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.
- Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις.
- Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2 ώρες με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην περιοχή τους.
- Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 30. Μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.
- Καθιέρωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα σχετίζεται με τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών και θα οδηγεί στη χειραγώγηση αλλά ακόμα και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.
- Αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, αξιολόγηση κ.λπ.) που μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις δημιουργούν ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο.
Νέος νόμος για την
εκπαίδευση (λύκειο-ΤΕΕ)
Η κυβέρνηση ψήφισε το
νέο νόμο 4186/13 χωρίς διάλογο, εγκαθιστώντας
ένα σκληρό, εξετασιοκεντρικό σύστημα
με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες
τις τάξεις τόσο στο γενικό όσο και το
επαγγελματικό λύκειο, που θα έχει ως
αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής
διαρροής και των φροντιστηρίων και θα
οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα μαθητών στην
πρόωρη, στενή και φτηνή κατάρτιση (με
τη δημιουργία των ΣΕΚ μετά των Γυμνάσιο).
Παραχωρείται ένα μέρος της Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης στους ιδιώτες και εισάγεται
η μαθητεία δηλ. η απλήρωτη και ανασφάλιστη
εργασία ακόμα και ανηλίκων η οποία θα
αντικαταστήσει την εκπαιδευτική
διαδικασία.
ΟΛΜΕ: Υπάρχουν 914 κενά σε καθηγητές γυμνασίων και λυκείων
«Θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις μας γιατί η πολιτική της κυβέρνησης και της τρόικας συνεχίζεται, και δεν θα σταματήσουμε εάν αυτή δεν σταματήσει». Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης) κ. Θέμης Κοτσιφάκης σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας. Όπως είπε η ΟΛΜΕ θα συμμετάσχει στη γενική απεργία των ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ στις 6 Νοεμβρίου, ενώ διοργανώνεται και πανεκπαιδευτική πορεία στο κέντρο της Αθήνας νωρίτερα, στις 31 Οκτωβρίου.
Στη συνέντευξη που έδωσαν οι καθηγητές υποστήριξαν ότι υπάρχουν 914 κενά στα γυμνάσια και τα λύκεια και σε 41 διευθύνσεις της χώρας, χωρίς να υπολογιστούν τα κενά σε καλλιτεχνικά, μουσικά λύκεια και σχολεία ειδικής αγωγής.
Επανέλαβαν δε ότι την περίοδο 2009-2013 έχουν μειωθεί οι δαπάνες για την παιδεία κατά 33%, ενώ ήδη τα προηγούμενα χρόνια είχαν μειωθεί περισσότερο από 40% σε σχέση με την προ των μνημονίων περίοδο. Ακόμη δήλωσαν ότι στα σχολεία εργάζονται συνολικά 30.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί σήμερα, έχουν γίνει απολύσεις 10.000 αναπληρωτών και εφέτος προσλήφθηκαν μόλις 320 άτομα στην κατηγορία αυτή, σε σύγκριση με τα περίπου 3.000 εκπαιδευτικούς που προσλαμβάνονταν τα προηγούμενα χρόνια.
Οι μισθοί των εκπαιδευτικών, είπαν οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, έχουν μειωθεί έως και 40%, ενώ 20.000 μαθητές των επαγγελματικών λυκείων δεν μπορούν εφέτος να βρουν τις ειδικότητες τους καθώς καταργήθηκαν οι τομείς υγείας και πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών και αισθητικής - κομμωτικής.
Μίλησαν για ένα «αυταρχικό πλέγμα νόμων» που διέπει πλέον την εκπαίδευση και παρουσίασαν έρευνα του Κέντρου Μελετών της ΟΛΜΕ (ΚΕΜΕΤΕ), σύμφωνα με την οποία ο έλληνας καθηγητής δουλεύει κατά 3 ώρες την εβδομάδα περισσότερο από τους ευρωπαίους συναδέλφους του, αλλά βρίσκεται στη δεύτερη θέση μεταξύ 21 χωρών σε θέματα κύρους και εμπιστοσύνης που απολαμβάνει από την κοινωνία (μπροστά δηλαδή από χώρες όπως η Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία κ.ά.).
Όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ, στην Ελλάδα οι εκπαιδευτικοί εργάζονται 1.170 ώρες ετησίως, με τον αντίστοιχο μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ τις 1.199 ώρες ετησίως.
Διαβάστε περισσότερα:Τριάντα χιλιάδες λιγότεροι καθηγητές στα σχολεία
* Οι μισοί πήραν εξιτήριο φέτος το καλοκαίρι * Στο 47% θα φτάσει το 2016 η μείωση δημοσίων δαπανών για την παιδεία * Από το 2011 έβαλαν λουκέτο πάνω από 1.200 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης * Φέτος προσελήφθησαν 91% λιγότεροι αναπληρωτές από πέρυσι * Με πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα στις 31 Οκτωβρίου συνεχίζει τις κινητοποιήσεις η ΟΛΜΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου