Δευτέρα 28 Οκτωβρίου 2013

Επιστολή προς τον Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο

Θεσσαλονίκη: Συντονιστική Επιτροπή Καθηγητών σε διαθεσιμότητα - Επιστολή προς τον Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο


Επί τη ευκαιρία της παρουσίας Του  Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου στη Θεσσαλονίκη, οι συνάδελφοι της τοπικής Συντονιστικής Επιτροπής Καθηγητών σε διαθεσιμότητα απηύθυναν συμβολικά επιστολή, για να Τον ενημερώσουν σχετικά με την δραματική κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει η Δημόσια Παιδεία στη χώρα μας:


 Συντονιστική  Επιτροπή                                                          Θεσσαλονίκη   26/10/2013    Καθηγητών σε διαθεσιμότητα

  Προς   την  Α.Θ.Π.                                        

             τον  Οικουμενικό Πατριάρχη  κ.κ. Βαρθολομαίο 

Παναγιότατε Πάτερ και Δέσποτα,
       Με την ευκαιρία της παρουσίας Σας στη Θεσσαλονίκη, Σας απευθύνουμε συμβολικά την παρούσα επιστολή, για να Σας ενημερώσουμε για την δραματική κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει η Δημόσια Παιδεία στη χώρα μας.
Η διαχείριση της οικονομικής κρίσης απαιτεί περικοπές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Το Δημόσιο σχολείο  συρρικνώνεται, η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης υποχωρεί και μεγάλος αριθμός μαθητών ωθείται στην εγκατάλειψη του Λυκείου.
       Η Τεχνική Εκπαίδευση, υποτιμημένη και υποβαθμισμένη από γενέσεως της, δέχτηκε πρώτη το πλήγμα της προσαρμογής στις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας μας.
Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους καταργήθηκαν με αιφνίδια Υπουργική απόφαση 52 ειδικότητες των Τομέων επαγγελμάτων Υγείας-Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Τεχνικού Λυκείου και 2.500 μόνιμοι εκπαιδευτικοί τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και οδεύουν προς απόλυση. Η κατάργηση δεν ήταν αποτέλεσμα μελέτης ή επιστημονικής τεκμηρίωσης, ούτε προϋπήρξε αυτής αξιολόγηση των δομών και του προσωπικού. Η απόφαση αυτή είχε ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία 20.000 μαθητών της Β τάξης, οι οποίοι υποχρεώθηκαν να επιλέξουν άλλη ειδικότητα από εκείνη που είχαν εγγραφεί, αλλά και την δυσχερή θέση των μαθητών της Γ τάξης, οι οποίοι παραμένουν χωρίς καθηγητές μαθημάτων ειδικότητας. Παράλληλα η κατάργηση οδήγησε στη συρρίκνωση των σχολείων, αφού οι τομείς που καταργήθηκαν ήταν οι πολυπληθέστεροι και δημοφιλέστεροι, ιδιαίτερα για τις μαθήτριες του Τεχνικού Λυκείου. Η επιλογή αυτή της Πολιτείας πλήττει κυρίως τους μαθητές που μειονεκτούν οικονομικά και κοινωνικά και τους ωθεί εκτός σχολείου, αφού οι γονείς τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος της Ιδιωτικής Κατάρτισης, όπου οι καταργηθείσες ειδικότητες του Δημόσιου σχολείου διατηρούνται.

Παναγιότατε,
     Όσοι συνειδητά επιλέξαμε την Τεχνική Εκπαίδευση ως χώρο εργασίας, γνωρίζαμε τις δυσκολίες, τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις της. Προσπαθήσαμε για πάνω από 20 χρόνια να υπερβούμε εαυτούς στην διαδικασία της διδασκαλίας του αντικειμένου μας, αλλά και να μορφώσουμε παράλληλα τα παιδιά μας, να τους μεταδώσουμε αξίες και να τους διδάξουμε στάσεις ζωής, για να ενταχθούν στην κοινωνία ως νεαροί πολίτες, χωρίς το στίγμα της αποτυχίας, το οποίο τους συνοδεύει λόγω χαμηλής οικονομικής δυνατότητας των οικογενειών τους. 
Γι ’αυτούς τους μαθητές παραμένουμε όρθιοι, παρά την θλίψη της βίαιης εξόδου μας από τα σχολεία. Με έντιμους αγώνες προσπαθούμε να πείσουμε την Πολιτεία να επανεξετάσει τις επιλογές της, που ωθούν στο περιθώριο και την απόγνωση το πιό ζωντανό, αλλά και ευάλωτο τμήμα της κοινωνίας μας, τα παιδιά με χαμηλά εισοδήματα. 
Ελπίζουμε στην ηθική και πνευματική συμπαράστασή Σας στον αγώνα μας. Προσδοκούμε στη στήριξή μας από όλους τους κοινωνικούς φορείς, ώστε να επανέλθουν οι μαθητές μας στο σχολείο και να έχουν την δυνατότητα ελεύθερης επιλογής επαγγέλματος.
Το μέλλον και οι ελπίδα για την αναγέννηση της  χώρας είναι οι νέοι της. Ας φροντίσουμε όλοι να διατηρηθεί η ελπίδα ζωντανή.
Ασπαζόμενοι την Δεξιάν σας,

Οι σε διαθεσιμότητα καθηγητές της Θεσσαλονίκης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου