Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

"Η εκπαίδευση στην Εποχή της Κρίσης"

«Πληγωμένη» παιδεία σε Ελλάδα - Ισπανία
Ημερίδα με θέμα "Η εκπαίδευση στην Εποχή της Κρίσης" διοργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα και σχολικοί φύλακες μαζί με εκπροσώπους της ισπανικής εκπαιδευτικής κοινότητας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο, έπειτα από πρόσκληση των Ευρωβουλευτών Κώστα Χρυσόγονου και Paloma Lopez. 
Tης Χρύσας Βαϊνανίδη  

Οι πολιτικές της λιτότητας πλήττουν τους νευραλγικούς τομείς κάθε κοινωνίας, όπως είναι η παιδεία, η υγεία, το κράτος πρόνοιας. Την εικόνα της σημερινής εκπαιδευτικής πραγματικότητας στην Ελλάδα τη συνθέτουν οι απολύσεις, οι διαθεσιμότητες, τα κενά στα σχολεία, οι συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολικών μονάδων, η εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων με την καθιέρωση πανελλαδικού τύπου εξετάσεων, η μείωση των μισθών και των συντάξεων των εκπαιδευτικών, η στροφή του περιεχομένου των μαθημάτων στην εξειδίκευση και την αγορά εργασίας. 

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και με την ελπίδα ότι η αναβάθμιση της παιδείας θα αποτελέσει προτεραιότητα της νέας κυβέρνησης, αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα και σχολικών φυλάκων, πραγματοποίησαν εκδήλωση – παρέμβαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την περασμένη Τετάρτη με θέμα «Η εκπαίδευση την εποχή της κρίσης: οι επιπτώσεις των νεοφιλελεύθερων πολιτικών και των μνημονίων στην εκπαίδευση». Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρόσκληση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Χρυσόγονου και της Ισπανίδας Paloma Lopez, μέλη της Ευρωπαϊκής Αριστεράς GUE / NGL, οι οποίοι συντόνιζαν την εκδήλωση. Συμμετείχαν εκπρόσωποι εκπαιδευτικών, συνδικάτων, γονέων και μαθητών από την Ισπανία.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θέμις Κοτσιφάκης, παρουσίασε τις σημαντικότερες επιπτώσεις του μνημονίου στη δημόσια εκπαίδευση:
  • Μείωση των δημόσιων δαπανών για την παιδεία κατά 35% από το 2009. Οι δημόσιες δαπάνες μειώθηκαν στο 2,7% του ΑΕΠ το 2014
  • Πάνω από 2.000 σχολεία έκλεισαν στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το 2011.
  • Κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (σχολικές βιβλιοθήκες, ενισχυτική διδασκαλία, κατάργηση συμβουλευτικών σταθμών)
  • 28.500  λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: μείωση κατά 27,3% του συνόλου των εκπαιδευτικών
  • Μειώση κατά 63% των  αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 2011
  • Περίπου 2.000 εκπαιδευτικοί της Επαγγελματικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης τέθηκαν σε διαθεσιμότητα και 500 υποχρεώθηκαν σε μετάταξη σε διοικητικές θέσεις.
  • 2.000 σχολικοί φύλακες τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, αρκετοί από τους οποίους απολύθηκαν
  • Υποχρεωτική μετάταξη 4.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις.
  • Μείωση των ετήσιων αποδοχών των εκπαιδευτικών από 22% έως και 45% με βάση τα έτη υπηρεσίας. Εισαγωγικός μισθός 640 ευρώ
  • Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά 2 ώρες με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι.
  • Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 25 στους 30.
  • Καθιέρωση νέου συστήματος αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με στόχο όχι την ποιοτική αναβάθμιση της δημοσίας εκπαίδευσης αλλά την δημιουργία δεξαμενής για νέες απολύσεις
  • Την καθιέρωση πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, με την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων. 


Πηγή: stokokkino.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου